Κυριακή, 18 Μαρτίου 2018

MIKΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 85

18/3/2018
Αμερικάνοι (που υποστηρίζουν τους Κούρδους) - Κούρδοι - Ρώσοι (που είναι και με τους Τούρκους και με τον Άσαντ) και Σύριοι (του Άσαντ) εναντίον Τούρκων - Ρώσων (χαλαρά) - Αμερικάνων (που αντιμάχονται τον Άσαντ) - σύριων ανταρτών και Τζιχαντιστών.
Το γεγονός ότι γίνεται της κακομοίρας στη Συρία είναι προφανές.
Κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί επακριβώς τι παιγνίδια παίζονται και πώς θα είναι η τριχοτομημένη (τουλάχιστον) κατάσταση μετά από λίγα χρόνια.

17/3/2018 
Από τους θανάτους που θα περάσουν στα ψιλά… αλλά η απώλεια είναι μεγάλη. 
Πέθανε πριν τρεις μέρες, στα 75 του, ο άσσος ιταλός κιθαρίστας Enrico Ciacci. 
Ο Ciacci ήταν εκείνος που μύησε τον αδελφό του Little Tony (πραγματικό όνομα Antonio Ciacci) στο ροκ εν ρολ, στα τέλη του ’50, «γράφοντας» τις πρώτες ροκ πενιές στη γείτονα, όντας από τότε σταθερά δίπλα του. (Λογικά θα ήταν μαζί του και στην Αθήνα το καλοκαίρι του ’71, όταν ο Little Tony είχε εμφανισθεί στην 4η Ολυμπιάδα Τραγουδιού στο Παναθηναϊκό Στάδιο).
Ο Ciacci περνάει, φυσικά, με χρυσά γράμματα στην ιστορία μέσα από τη συνεργασία με τον Ennio Morricone στο Για μια Χούφτα Δολάρια (1964), ενώ η κιθάρα του ακούγεται σε πάμπολλες εγγραφές των στούντιο της ιταλικής RCA, σε συνθέσεις δηλαδή των Nino Rota, Luis Enríquez Bacalov, Armando Trovajoli, Riz Ortolani, Carlo Savina, Guido & Maurizio De Angelis κ.ά.  

17/3/2018
>>Οι ομοφυλόφιλοι, όπως όλοι οι άνθρωποι, είναι δημιουργήματα του Θεού και ισχύει και γι’ αυτούς ο αντίστοιχος σεβασμός και η τιμή, και όχι η βία και η απόρριψη<<
[Ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος]
Κακώς ορισμένοι ταυτίζουν την Εκκλησία με τον απάνθρωπο και εμπρηστικό λόγο του Αμβρόσιου. Ρίχνουν λάδι στη φωτιά, βαθαίνοντας την πληγή, αντί να προσπαθήσουν, με τα λόγια τους, να την επουλώσουν.
Προσωπικά δεν μ’ ενδιαφέρει καθόλου το αν η Εκκλησία αποδέχεται το σύμφωνο συμβίωσης π.χ. για τα ετερόφυλα ή τα ομόφυλα ζευγάρια – ας κάνει ό,τι θέλει. Εκείνο που μ’ ενδιαφέρει είναι αν έχει τη διάθεση να υιοθετήσει μια τίμια, χαλαρή και ανυπόκριτη στάση απέναντι στην ομοφυλοφιλία. Και ευτυχώς υπάρχουν δεσποτάδες και παπάδες, που μπορούν να αντιπαρατεθούν με το λόγο τους απέναντι στον οχετό του Αμβρόσιου. Ο πράος λόγος αυτών των παπάδων είναι τούτο το ελάχιστο που χρειαζόμαστε όλοι μας.

16/3/2018
Αν είναι να παίξουμε με όρους ρατσισμού, τότε το δίπολο Αθήνα-Επαρχία, όσον αφορά στην απονομή της δικαιοσύνης, εκθέτει εκείνους που εμφανίζονται ως προοδευτικοί και-καλά, καθώς εγκαλούνται για ανεπίτρεπτους γεωγραφικούς διαχωρισμούς της κοινωνίας. Κάποιος Δ. Τερζ. στην Εφημερίδα των Συντακτών γράφει την εξής αηδία με αφορμή την υπόθεση Αμβρόσιου:
>>Δεν είναι η πρώτη φορά που η Δικαιοσύνη στην επαρχία υπακούει στους κανόνες της «κλειστής κοινωνίας», όπου κυριαρχεί το δόγμα «άσε τα κρυφά κρυμμένα». Μιας κοινωνίας που έχει μάθει να κρύβει καλά περιστατικά αιμομιξίας ή ενδοοικογενειακής βίας και παράλληλα να κάνει «βούκινο» περιστατικά ομοφυλοφΥλίας (σ.σ. έτσι το γράφει με δύο ύψιλον) ή αναπηρίας. Χθες, η Δικαιοσύνη του Αιγίου, στην περίπτωση του Αμβρόσιου, αποφάσισε να αθωώσει το μίσος.<<
Ο συντάκτης παρουσιάζει τη σημερινή ελληνική επαρχία ως κάτι τελείως διαφορετικό από την Αθήνα, ως ένα χώρο στον οποίο θεριεύει το μίσος και η βία, εν αντιθέσει με τον αθηναϊκό παράδεισο της… θαλπωρής και της αγάπης.
Ο τύπος αυτός νομίζει πως αν ο Αμβρόσιος δικαζόταν στην Αθήνα δεν θα είχε… ευνοϊκή μεταχείριση, και πως οι δικαστές της πρωτεύουσας διαφέρουν, εν πάση περιπτώσει, κατά πολύ από τους συναδέλφους τους της επαρχίας, μιας και εμφορούνται από… αναντίρρητες προοδευτικές απόψεις – εν αντιθέσει με τους εκτός Αθηνών δικαστές, που διαπνέονται από ρατσισμό και μισαλλοδοξία. Γελοιότητες.
Η γνώμη μου είναι πως πολύ δύσκολα θα βρισκόταν δικαστής στην Ελλάδα (στο κέντρο ή στα… περίχωρα), που θα καταδίκαζε τον Αμβρόσιο για τις αθλιότητες που γράφει και λέει. Το πρόβλημα, γιατί υπάρχει πρόβλημα, είναι βαθύτερο δηλαδή (κάτι που δεν το αντιλαμβάνεται ο… προοδευτικός και-καλά συντάκτης της Εφ. Συν) και δεν σχετίζεται με την παρηκμασμένη αντίθεση ανάμεσα στην Αθήνα και την Επαρχία. 

14/3/2018
Πέθανε προχθές ο μεγάλος κιθαρίστας (των Ventures) Nokie Edwards. Ήταν 83 ετών…

4 σχόλια:

  1. Σχόλια από το facebook στο ποστ με τη δήλωση του Μεσσηνίας Χρυσόστομου...

    Dimitris Zouzoulas
    Η Ιερά Σύνοδος, η κεφαλή δηλαδή της Εκκλησίας, και ο ίδιος ο Ιερώνυμος καλύπτουν τον Αμβρόσιο αν δεν τον υπερασπίζονται. Άρα απολύτως ορθά -και όχι κακώς- ορισμένοι ταυτίζουν την Εκκλησία με τον απάνθρωπο και εμπρηστικό λόγο του Αμβρόσιου.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Από πού και έως πού τον καλύπτουν; Έβγαλαν σχετική ανακοίνωση;

    Dimitris Zouzoulas
    Για το προχτεσινά όχι.
    https://www.youtube.com/watch?v=uvjjO8rduvA
    Βάζει πλάτες ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στον ομοφοβικό…

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εγώ καλύπτομαι απ' αυτά που λέει ο Ιερώνυμος. Η Εκκλησία έχει κάποιες απόψεις, άλλος συμφωνεί, άλλος διαφωνεί. Το θέμα είναι ο "τρόπος", όπως τονίζεται. Και για τον "τρόπο" του Αμβρόσιου εκφράζει αντιρρήσεις ο Ιερώνυμος. Ο χωρισμός Εκκλησίας-Πολιτείας θα βοηθούσε φυσικά έτι περισσότερο.

    Dimitris Zouzoulas
    Σωστό. Φοβάμαι ωστόσο ότι θα περιμένουμε πολύ για το τελευταίο.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δυστυχώς.

    Kostas Antoniou
    Αυτοί είναι οι χειρότεροι. Τύπου Χριστόδουλου: "ελάτε και με τα σκουλαρήκια κ.λπ.", για να μεγενθύνουν το ποίμνιο. Πονηράδες. Τα ράσα κάνουν τον παπά. Καταρχάς δεν είμαστε "δημιουργήματα του θεού". Καταλαβαίνετε τι αντίκτυπο θα προκαλούσε αυτή η φράση του σε έναν ομοφυλόφιλο; Ως αντίκρυσμα της ευχαρίστησης για την "αγάπη" του παπά, παρολίγον και... Χριστιανός, ή "τέκνο του θεού" - χωρίς να προβάλει αντίσταση. Έχουν αυτοί τους τρόπους...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>Καταρχάς δεν είμαστε "δημιουργήματα του θεού".<< Η Εκκλησία πιστεύει το αντίθετο. Εσύ κι εγώ μπορούμε να πιστεύουμε ό,τι γουστάρουμε. Προσωπικά ο λόγος του Χριστόδουλου δεν μου άρεσε.

    Kostas Antoniou
    Ας είναι έτσι. Όμως δεν είναι απλώς «αγαθοί». Το ποίμνιο τους νοιάζει, να το αυξήσουν/διατηρήσουν/ελέγξουν είτε με το καλό είτε με το κακό. Κι αυτό μια άποψη είναι φυσικά, αλλά εξηγεί εν μέρει και τους λόγους που έχω(/έχουμε) τέτοιες απόψεις.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ποίμνια υπάρχουν πολλά ως γνωστόν και εκτός Εκκλησίας. Μικρά και μεγάλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Dimitris Lampos
    απλά φάγανε κράξιμο και βγάλανε την ήπια μαριονέτα για να το κουκουλώσουνε... φιλάγανε το χέρι του Σουλτάνου 400 χρόνια, αποκήρυξαν επίσημα την Επανάσταση αλλά στείλανε και 2 Παπάδες στο Ναύπλιο... τσαρλατάνοι που πουλάνε μεταθανάτια πρέζα και τίποτα παραπάνω...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είσαι λίγο απρόσεκτος. Η δήλωση έγινε 25/12/2015, όχι χθες-προχθές. Τα υπόλοιπα, περί επαναστάσεων... πρέζας και λοιπά, δεν είναι της ώρας.

    Stathis Nikokavouras
    δεν εχει αδικο φωντα ασχετα οτι δεν ειναι της ωρας..400 χρονια δεν τους πειραξε κανεις ειχαν υπογραψει φιρμανι και ποιος ξερει για να ειναι untouch τι χρυσαφια ειχαν δωσει..και βεβαια στον πολεμο του 40 που οι γερμανοι δεν πειραξαν τιποτα και στην χουντα επισης και ...ουκ εστε τελος [το εστε δεν θυμαμαι με αι η με εψιλον...]..μια ιστορια υπηρχε να πιστεψει ο κοσμος να ηρεμησει η ψυχη του μες την φτωχια που ζουσε ,αυτη του χριστου και την εκαναν οι ρασοφορες κοματια ....απο σταυροφοριες ,καψιματα σε απιστους μεχρι και χωρες τυπου ιρλανδια σε δυο κοματια χωρισμενες ,και πολεις οπως η glascow στην σκωτια να μαχαιρωνονται για δυο ομαδες αντιθετου θρησκειας...καταντια....για τα αισχη του καθε παπα της ρωμης και τα αγορακια δεν χρειαζεται αναφορα μεγαλυτερη...ημαρτον

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Κι αυτό το ωραίο κείμενο...
    http://www.neasmyrnilive.gr/.../%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB.../
    Εκκλησία και ομοφυλοφιλία: Η άλλη όψη του νομίσματος - Νέα Σμύρνη Ζωντανά…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Stathis Nikokavouras
      ναι αλλα μην ξεχνας οτι ειναι απο καλαματα...συκιες αβενιου...γιαυτο παρε αυτο το μικρο βιντεακι που εφτιαξε ο εν χριστω αδελφος ευσταθιος και απολαυσε το...ξεκινα με δυο καλογριες που το μονο που προλαβαινω να πω ειναι τραβα με το κινητο ,γιατι κατεβαινουν στα μετεωρα απο μια μονη και εχουν κινητα των 700 και βαλε ευρω και προσπαθουν να τα κρυψουν...μετα γινεται του πουσ.... εποχες τηλεορασης βαρβατες ...και η μια αδελφη καλογερος να φωναζει την αλλη γιο γιο.....δεν περιγραφω
      ΜΟΝΑΧΕΣ ΣΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
      https://www.youtube.com/watch?v=9HAO-k9TulI

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το να υπάρχει ένα ποσοστό και ομοφυλόφιλων παπάδων το βρίσκω απολύτως λογικό. Όπως υπάρχει σε κάθε επάγγελμα ή λειτούργημα.

      Stathis Nikokavouras
      στο αγιο ορος δεν το λες και λογικο...χανει η αδελφω το παιδι και το παιδι την βρισκει..ασε εχω μαθει πολλα απο παιδι αγιο που πηγε εκει να ζησει και εφυγε τρεχοντας μετα απο κατι μηνες..εκτος απο τα οσα γινονταν την νυχτα[μαλλον θα καναν αγριπνοια ] μου ειπε οτι μυριζαν τα κρεατα και τα ψητα που τρωγανε οι παλαιοι της μονης και αυτοι οι χαμηλης ιεραρχιας ετρωγαν φασολια και φακες και καλαμποκι σκετο ,και μονο το πασχα εφαγαν λιγο ανθρωπινα...ενα παιδι που γυριζε με το ευαγγελιο στο χερι με βαθεια πιστη και τωρα δεν θελει ουτε να ακουσει...αν δεις το βιντεο αυτο θα καταλαβεις τι γινεται εκειπανω....αβατον

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Από ένα δικό μου κείμενο.
      ΘΕΜΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ Άγιον Όρος / Οι Άγιοι χωρίς μάσκα χ.ε., Αθήνα, 1933
      Ένας από τους λίγους «αγίους» των νεότερων ελληνικών γραμμάτων, ο Θέμος Κορνάρος (1907-1970), υπήρξε από τους λογοτέχνες που γνώρισαν από νωρίς τη βία της εξουσίας (και στο σώμα του και στο έργο του). Γράφει για κείνον ο Μάρκος Αυγέρης (από το βιβλίο του Λεωνίδα Χρηστάκη Θέμος Κορνάρος, Χειρόγραφα και άλλα τεκμήρια στις εκδόσεις Χρόνος, το 1974):
      «Ο Κορνάρος ήταν ένας κοινωνικός αγωνιστής, που από πολύ νωρίς είχε ενταχθεί στην προοδευτική κοινωνική κίνηση και είχε προσφέρει σ' αυτήν όλη του τη δραστηριότητα, όχι μόνο με την πνευματική εργασία του και τα συγγράμματά του αλλά και την πολιτική δράση του, γνωρίζοντας όλους τους διωγμούς, εξορίες και φυλακίσεις πολυχρόνιες. Καταδιώχτηκε όχι μόνο από τον φασιστικό καταχτητή, που τον έκλεισε στο Χαϊδάρι, παρά και από τις ελληνικές αρχές, προσφέροντας πάντα τη θυσία του αδίσταχτα κι αδιαμαρτύρητα, πάντα με σεμνότητα, χωρίς καύχηση και χωρίς ιδιοτέλεια. Πρόσφερε τα πάντα χωρίς να λυγίσει ποτέ στην πίστη του και χωρίς να φειδωλευτεί τις ταλαιπωρίες και την προσωπική του άνεση, την προσωπική του ασφάλεια και την οικογενειακή του ειρήνη. Αλλά ποιος θα βρεθεί να δικαιώσει αυτή την αδέκαστη και όλο συνέπεια ζωή του; Στο πρόσωπό του, απάνω και από τον συγγραφέα, τιμούμε εδώ την ανδρική αρετή του».
      Το Άγιον Όρος / Οι Άγιοι χωρίς μάσκα κυκλοφόρησε τον Οκτώβρη του 1933 και είχε ως αποτέλεσμα την καταδίκη και τη φυλάκιση του Θέμου Κορνάρου για... προσβολή του θρησκευτικού αισθήματος. Ο Κορνάρος περιγράφει με σκληρό ρεαλισμό τη ζωή στο Άγιον Όρος (την καταπιεσμένη και λιγότερο καταπιεσμένη ερωτική διάθεση των μοναχών, τις δολοπλοκίες, την κατάχρηση του αλκοόλ, το μίσος προς τον συνάνθρωπο, τα βασανιστήρια και την άσκηση εξουσίας προς τους νεότερους κ.λπ.), συναντώντας την οργή των «ενάρετων» κύκλων της εποχής. Το βιβλίο εξαφανίζεται από προσώπου γης, για να κάνει κάποιες σποραδικές εκδόσεις χρόνια αργότερα. Την ίδια τύχη είχε και ένα άλλο βιβλίο τού Κορνάρου, το Αγύρτες και κλέφτες στην εξουσία (1946), το οποίο επίσης διώχθηκε.

      Διαγραφή
  3. Για το ζήτημα της σχέσης εκκλησίας, κράτους και κοινωνίας, η ζωή και το έργο του ανοιχτά Καθολικού, Ομοφυλόφιλου και Μαρξιστή, Ιταλού Διανοούμενου, Καλλιτέχνη (και Νεομάρτυρα) Pier Paolo Pasolini παραμένει σημαντικό σημείο αναφοράς. Ή, με άλλα λόγια: It's complicated.

    Σωτήρης Κότσανης
    Μαρούσι, Αθήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή