Σάββατο 21 Μαΐου 2016

ο JOHN CARPENTER με το συνθετικό έργο του στην Αθήνα

Δεν θυμάμαι πότε συνειδητοποίησα το γεγονός πως ο John Carpenter έγραφε τις μουσικές των ταινιών του. Μάλλον λίγο μετά τα μέσα του ’80, όταν είχε πέσει στα χέρια μου ένα LP του με το σάουντρακ από την Ομίχλη (The Fog) στη γερμανική εταιρεία Colosseum Schallplatten. H Ομίχλη ήταν, και είναι, η πιο αγαπημένη μου ταινία του – ένα μοναδικό παραμύθι τρόμου με υπαινιγμούς από H.P. Lovecraft και M.R. James, που διαθέτει επιστημονική, δηλαδή εκπληκτική, κλιμάκωση του άγχους. Σ’ εκείνη την κλιμάκωση δεν είχε συμβάλλει μόνο η κινηματογράφηση των χώρων (του φάρου Point Reyes π.χ. που κρεμόταν σαν αετοφωλιά πάνω από τον Ειρηνικό, εκεί κάπου βορειότερα του Σαν Φρανσίσκο), αλλά και η μουσική του John Carpenter, η οποία γράφτηκε μάλιστα δύο φορές! Τα λέει ο ίδιος ο Carpenter στο οπισθόφυλλο του δίσκου, καθώς μιλάει για τις δύο εντελώς διαφορετικές edits…
«Η ταινία που είχα κάνει, στην πρώτη εκδοχή της, ήταν δυσκίνητη, αδέξια και εν τέλει απαίσια. Το ίδιο και η μουσική της, αφού δεν κόλλαγε με τίποτα και ήταν εντελώς προφανής. Ήθελα να τη βάλω στο ράφι και να εξαφανιστώ από προσώπου γης. Ήταν το χειρότερο σημείο απ’ όσα μπορούσα να θυμηθώ στην μέχρι τότε καριέρα μου.
Πήγα τότε στο Sound Arts Studio στο Λος Άντζελες, αρχίζοντας γρήγορα να συνθέτω και να ξαναηχογραφώ καινούρια tracks. Ο Dan Wyman, o σύμβουλός μου σε τέτοια θέματα στο Σταθμός 13 Δέχεται Επίθεση και στη Νύχτα με τις Μάσκες, ήταν δίπλα μου στο προγραμματισμό των συνθεσάιζερ, διατηρώντας το κριτικό πνεύμα του σε ό,τι έφθανε στ’ αυτιά του, ελέγχοντας συγχρόνως τα κυκλώματα των μηχανημάτων, ώστε να βρίσκονται στο ίδιο υψηλό επίπεδο, κατά τις πολλές ώρες της σύνθεσης και της μίξης (σ.σ. τα αναλογικά σύνθια ξεκουρδίζονταν πολύ εύκολα). Έτσι, και έξω απ’ όλα τα αναμενόμενα, αυτή η δεύτερη απόπειρα να γράψω το σάουντρακ της Ομίχλης ήταν εκείνο που είπα εγώ… ‘ένα από τα καλύτερά μου σκορ’».

Η συνέχεια εδώ…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου